Odchudzanie przy karmieniu malucha piersią

Urodzenie dziecka wiążę się z ogromną radością i wielkim spełnieniem, jednak efektem ubocznym bycia w ciąży są zbędne kilogramy. Spora część kobiet nigdy nie wraca do swojej wagi sprzed ciąży, jednak są to zazwyczaj osoby, które nie mają dużej motywacji w sobie oraz nie mają dobrego planu żywieniowego. Odchudzanie się po porodzie i przy karmieniu piersią nie jest tak trudne jak myślisz!

5 wskazówek szybkiej i zdrowej diety młodej matki

  1. Wykorzystuj na ćwiczenia pory drzemki swojego malucha. Wiadomo, że przy małym dziecku nigdy nie ma wystarczająco dużo czasu na wszystko, jednak pamiętaj, że Ty jesteś ważniejsza niż niewyprasowane spodnie męża, które mogą poczekać. Nawet 20 minut ćwiczeń dziennie może znacznie poprawić Twoją kondycję.
  2. Jedz z głową. Samo karmienie piersią spala około 500 kcal dziennie. Dzięki temu nie musisz się katować niskokaloryczną dietą, nawet nie możesz tego robić, ze względu na zdrowie Twojego dziecka. Jedz zdrowo, pełnowartościowe produkty. Zachowuj regularność posiłków.
  3. Pij dużo wody. Odpowiednie nawodnienie organizmu to połowa sukcesu w diecie.
  4. Nie podjadaj między posiłkami. Jeśli będziesz odczuwać lekki głód nie podjadaj słodyczy. Waflem ryżowym czy warzywem również zagryziesz głód a nie dostarczysz organizmowi tylu zbędnych kalorii.
  5. Zmotywuj się. W każdym działaniu najważniejsza jest motywacja. Zbędne kilogramy na pewno nie dostarczają Ci radości. Przy małym dziecku kondycja jest bardzo ważna. Dieta i lekkie ćwiczenia na pewno Cię nie wymęczą, a dają Ci dużo korzyści i radości z gubienia kilogramów.

Liliana Marusiak

Liliana, mama dwójki dzieci, pasjonatka zdrowia, głównie dziecięcego. Od początku związana z naszym blogiem.

Komentarze